onsdag 8 december 2010

Drömresan går till USA

Namn: Matilda Eriksson
Bostadsort: Älvsbyn
Ålder: 16 år
Hårfärg: blond
Ögonfärg: melerade
Längd:164cm
Familj: mamma,pappa och tre syskon
Fritidsintressen: vänner
Favortimat på julbordet: skinka
Bästa julsången: Det strålar en stjärna
Drömresa: USA
Vill jobba som: sjuksköterska

Om du skulle beskriva dig själv, hur skulle det då låta?
- Glad, envis, social, noggrann och ärlig.

Om du går skola, vad pluggar du för något, eller om du arbetar, vad arbetar du med?
- Jag pluggar upp betygen på folkhögskolan.

Berätta hur du trivs?
-  Jag trivs bra.

Om du vann 100.000:- vad skulle du då göra för pengarna?
- Spara och fara utomlands

Vad gör du om 10 år?
- Jobbar, har köpt hus och är gift

Berätta om din reaktion då du fick veta att de blev en av kandidaterna.
- Jag blev glad och chockad.

Varför tror du att du blev anmäld?
- För att jag tycker om att sjunga.

Vad gör dig till Älvsbyns Lucia 2010?
- Det lottas.

Berätta hur du brukar fira Jul?
- Jag firar jul med min familj, Kalle Anka, klappar och julmat

Vad älskar du att göra på fritiden?
- Att vara med mina vänner.