onsdag 8 december 2010

Blivande läkaren opererar gärna djupt i chokladasken

Namn: Elin Öhgren
Bostadsort: Älvsbyn
Ålder: 16 år
Hårfärg: brunett
Ögonfärg: blåögd
Längd: 171 cm
Familj: mamma, pappa, 2 systtrar, 1 bror, 1 halvsyster och 1 halvbror
Fritidsintressen: vara med kompisar, spela gitarr
Favorit på julbordet: Oj, jag tror det är kombinationen av allt! ;)
Bästa julsången: O helga natt
Drömresa: Thailand
Vill jobba som: läkare

Hur skulle du beskriva dig själv?
- Glad, målmedveten och ödmjuk.

Vilken skola går du i?
- Jag går andra året på natuvetenskapsprogrammet i Älvsbyn. Varför? Därför att jag som sagt vill bli läkare.

Berätta hur du trivs?
- Jag trivs jättebra i min klass.

Vad skulle du göra om du vann 100.000 kronor?
- Då skulle jag nog spara dem tills jag blir en fattig student ;)

Vad gör du om tio år?
- Om 10 år är jag förhoppningsvist färdigutbildad läkare och har familj och allt sånt!

Berätta om din reaktion när du fick veta att du var en av kandidaterna?
- Jag blev såklart chockad. Jag hade ingen aning om att jag var anmäld, det var min mamma och mormor som hade anmält mig i smyg.

Hur firar du jul?
- Med familjen, vi ser Kalle och sånt, plus att vi firar min födelsedag! ;)

Kan du berätta någonting roligt om dig som få vet om?
- Jag brukar inte vänta tills det översta lagret i asken är uppätet ;)